Adverteren op elke campus
Elke keer opnieuw zichtbaar zijn wanneer een student naar college gaat, in de UB zit of thuis studeert. Dat is wat wij bieden met ons On Campus advertentieplatform. Dit doen we door op hogescholen en universiteiten gratis schriften (collegeblokken) te verspreiden waarvan de kaft wordt ingevuld door een advertentie. Hiermee zijn adverteerders langdurig en intensief zichtbaar op de campus én geven ze studenten een steuntje in de rug.
Groot Bereik
Elke keer dat het schrift wordt gebruikt, zal de kaft opnieuw worden gezien door de gebruiker, maar ook door studenten om hem of haar heen. Uit onze onderzoeken blijkt na elke campagne een significante toename te zijn in spontane- en geholpen naamsbekendheid van de adverteerder. Dit geldt zowel bij studenten die het schrift hebben ontvangen als bij studenten die deze indirect hebben gezien.
Brand Awareness
Schriften worden doorgaans voor langere tijd gebruikt, waardoor de advertentie meerdere weken lang wordt gezien. Hierdoor is het zeer geschikt voor awareness- en brandingcampagnes en zullen studenten het bedrijf of merk goed onthouden.
De gemiddelde campagneduur varieert tussen de 4 en 12 weken, afhankelijk van hoeveel er wordt geschreven bij een studie. Bètastudenten gaan relatief snel door een schrift heen, terwijl alfastudenten er vaak langer mee doen.
Locaties
In alle middelgrote en grote studentensteden bieden we campagnemogelijkheden aan. Hiermee kunnen we het overgrote deel van alle Nederlandse HBO en WO studenten bereiken. In overleg kunnen ook kleinere onderwijsinstellingen worden toegevoegd.
Amsterdam
Arnhem
Breda
Delft
Den Bosch
Den Haag
Deventer
Eindhoven
Enschede
Groningen
Leeuwarden
Leiden
Maastricht
Nijmegen
Rotterdam
Tilburg
Utrecht
Wageningen
Zwolle
Targeting op Studie
Het is mogelijk om campagnes zeer specifiek te targeten op onderwijsinstelling en studierichting. Hiermee bieden we een platform voor zowel landelijke als regionale campagnes, met bovendien de mogelijkheid tot studiespecifieke employer branding.
Locatie
Onderwijsinstelling
Opleidingsniveau
Studierichting
Combinatie met Online
Naar studenten toe treden we op onder het merk GratisSchriften.nl. Via social media kanalen hiervan communiceren we waar en wanneer de schriften verkrijgbaar zijn. Hierop kan ook branded content worden verspreid. Zo kan een offline campagne voor brand awareness worden gecombineerd met een online videocampagne die inhoudelijk dieper ingaat op het bedrijf of merk. Online uitingen kunnen bovendien met behulp van geotargeting worden gepersonaliseerd per stad.
Promotieartikelen
Gelijktijdig met de verspreiding van schriften, kunnen ook andere promotieartikelen worden uitgedeeld. Wij faciliteren zowel de productie als distributie van o.a. bedrukte pennen, USB-sticks en flesopeners.
Veelgestelde Vragen
Jazeker! Uit een enquête die we op verschillende universiteiten hebben afgenomen blijkt dat 89% van de studenten schriften gebruikt. 72% geeft aan dit dagelijks te doen. Het verschilt echter per studie hoeveel er wordt geschreven. Over het algemeen heeft bij alle wiskundige vakken schrijven de voorkeur boven typen op een laptop, vanwege het gebruik van speciale symbolen en tekens. Ook bij technische- en ontwerpvakken worden schriften veelvuldig gebruikt voor formules, berekeningen en schetsen. Bij de distributie van campagnes houden we rekening met het gemiddelde schriftengebruik per doelgroep, zodat er geen oververzadiging plaatsvindt.
Al onze schriften zijn van A4 formaat en worden volgens de hoogste kwaliteitsstandaard afgewerkt. Er zijn 3 varianten op de binnenpagina’s: ruitjes, lijntjes en blanco. Deze worden gedistribueerd aan de hand van de voorkeuren onder verschillende studenten.
De kaft van het schrift (4x A4 pagina’s) wordt meestal gedeeld door 2 adverteerders. Elke adverteerder vult hiervan 2 pagina’s in, de buitenkaft en de binnenpagina hiervan. Aan de ander kant van het schrift staat de 2e advertentie omgedraaid gedrukt. De student kan zo zelf kiezen welke kant hij/zij als voorkant neemt.
Adverteren op gratis schriften is de ideale manier om op een niet-hinderlijke manier zichtbaar te zijn onder studenten. Door de hoge contactfrequentie wordt de boodschap door zowel de gebruiker als diens omgeving vaak gezien. Geen Adblocker of andere content die in de weg zit, en toch zichtbaar zijn in elke collegezaal.